Cursussen

cursus1fbLR

Mindfulness 
Mindfulness is een vorm van meditatie. Wat staat voor opmerkzaamheid of aandacht. Met je aandacht in het hier en nu zijn, in plaats van met je aandacht het verleden of de toekomst zijn. Er bewust zijn op dit moment.
Meditatie is in het hier en nu zijn, in verbinding met jezelf en de wereld om je heen. Beoefening kan de overgang van ‘denken’ en ‘doen’ naar alleen ‘zijn’ in werking zetten.
Tijdens de lessen wordt gebruik gemaakt van verschillende (ademhalings) technieken. Deze hebben verschillende effecten. Ik maak gebruik van zowel actieve als passieve meditaties en onder andere aandachtgerichte- en intuïtieve oefeningen en meer.
Voor meer informatie klik hier.

Actieve meditatie
We leven in een drukke maatschappij en er heerst veel onrust in onszelf en om ons heen. Voor de westerse mens is het niet eenvoudig om alleen maar te zitten. Door eerst ruimte te geven aan wat als ‘te veel’ in het lichaam en geest word ervaren, zoals boosheid en frustratie kan via dansen of beweging je lichaam verlaten, zodat je kunt lost laten.
Je brengt je aandacht van je hoofd (denken) naar het lichaam.
Actieve meditatie is onder andere ontwikkeld om twee systemen in je zenuwstelsel te activeren en in balans te brengen, die van de rust- en herstelstand en die van de actiestand. Door middel van de actieve meditaties met daarin de verschillende fases breng je de systemen in balans waardoor je lichaam en geest ook weer in balans kunnen komen en kun je je ontdoen van verzamelde (rugzak) ballast.
Actieve meditaties bestaan meestal uit verschillende fases van bewegen (muziek) en stil liggen of zitten (in stilte).
Voor meer informatie klik hier.

Life Quality coaching
Mijn doel is om jouw vitaliteit (fysiek, mentaal, emotioneel, spiritueel) en weerstand te versterken en dit in balans te brengen. Ik maak onder andere gebruik van mindfulness, meditatie, Shin-Do en voedingsadvies. Samen met jouw inzet zal dit voor goede resultaten zorgen.